Οι τζαμπατζήδες είναι φτηνότεροι!

Τρίτη, 29/03/2011 13:32

του Φοίβου Καρζή

"Αρχίζει το κυνήγι των τζαμπατζήδων", διαβάσα και είπα να χαρώ που θα μας κοστίζουν λιγότερο οι δημόσιες συγκοινωνίες και θα μπει μια τάξη, έστω στο στρεβλά χαρατσωμένο σύστημα των εισιτηρίων. Νωρίς χάρηκα... Λίγα μαθηματικά του δημοτικού δείχνουν ότι η απηνής δίωξη των παραβατών που εξήγγειλε υπερηφάνως ο γραμματέας του υπουργείου Υποδομών κοστίζει περισσότερο από τους τζαμπατζήδες!

Πρώτα οι ανακοινώσεις από www.tovima.gr

Μία ειδική ένστολη ομάδα θα κάνει την εμφάνισή της από τις 4 Απριλίου (σε πρώτη φάση) στους αθηναϊκούς δρόμους. Πρόκειται για τους «ελεγκτές ΟΑΣΑ», οι οποίοι θα φέρουν στολή (μπλε T-shirts) και ειδικό σήμα και θα είναι εφοδιασμένοι με... laptop το οποίο θα είναι συνδεδεμένο με την Εφορία. Οι ελεγκτές θα επιβιβάζονται στα λεωφορεία για την αντιμετώπιση των τζαμπατζήδων.

«Στόχος τους είναι η πρόληψη και ο έλεγχος» είπε στο «Βήμα» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κ. Χ. Τσιόκας, ο οποίος αποκάλυψε ότι το υπουργείο έχει συνάψει συμφωνίες συνεργασίας των ελεγκτών αυτών με την Αστυνομία και τη Δημοτική Αστυνομία. Με δυο λόγια δεν θα μπορούν να συλλαμβάνουν τους παραβάτες, αλλά εάν χρειασθεί θα ζητούν τη βοήθεια της Αστυνομίας. Προς το παρόν θα βεβαιώνουν τις παραβάσεις και θα επιβάλλουν πρόστιμο (περίπου 20πλάσιο της τιμής του εισιτηρίου) για το οποίο θα ενημερώνεται απευθείας η Εφορία μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών.

«Χάνουμε 6 εκατ. ευρώ τον χρόνο από τους τζαμπατζήδες, δεν μπορεί να συνεχισθεί άλλο αυτή η κατάσταση. Η παραβατικότητα είναι μεγάλη, χάνει λεφτά το Δημόσιο. Με τους ελεγκτές θα περιορίσουμε έως το τέλος του χρόνου τη ζημιά κατά 10%», δήλωσε ο κ. Τσιόκας.

Σε πρώτη φάση θα βγουν στους δρόμους 150 ελεγκτές και ως το τέλος του έτους θα αυξηθούν σε 250. Θα έχουν προϊστάμενο και μόνο σε αυτόν θα αναφέρονται.

Την ίδια ημέρα (4 Απριλίου) προκηρύσσεται και ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και το υπουργείο προσδοκά περαιτέρω μείωση των τζαμπατζήδων.

Και στα διόδια

Μέτρα όμως άρχισαν να ισχύουν και για το «κίνημα “δεν πληρώνω”» στα διόδια. Όπως αποκάλυψε ο κ. Τσιόκας, οι κατασκευαστικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται τα διόδια άρχισαν να αποστέλλουν στο υπουργείο τους παραβάτες, απαιτώντας να πληρώνουν πρόστιμο το 20πλάσιο της τιμής του διοδίου. Μετά το πράσινο φως που πήρε το υπουργείο από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για να μπορούν να φωτογραφίζονται οι παραβάτες των διοδίων, οι εταιρείες έστειλαν τις πρώτες φωτογραφίες από όσους σήκωσαν τις μπάρες και δεν πλήρωσαν και τώρα απειλούνται με βαρύ πρόστιμο.

Και τώρα μερικά απλά μαθηματικά:

Σε πρώτη φάση θα γλιτώσουμε -λέει- 10% των 6 εκ. ευρώ. Άρα περίπου 600.000 ευρώ. Οι ελεγκτές θα είναι, ας πούμε, κατά μέσο όρο 200 για το 9μηνο. Υπολογίζω ένα μέσο μισθό της τάξης των 750 ευρώ και ένα μέσο μισθολογικό κόστος γύρω στα 1.000 ευρώ το μήνα για τον καθένα. Δηλαδή 200.000 ευρώ το μήνα, δηλαδή 1,8 εκ. ευρώ φέτος, με εννέα μήνες δραστηριότητας, συνολικά. Άρα οι ελεγκτές θα μας κοστίσουν ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ περισσότερο από τους τζαμπατζήδες. Βέβαια θα βρουν 250 άνθρωποι δουλειά (πάλι στο Δημόσιο), αυτές τις δύσκολες μέρες. Αλλά το 1.200.000 ποιός θα το βάλει;

Εκτός πάλι αν τα πράγματα είναι πιο απλά: οι 250 υπάρχουν και απλώς δεν κάνουν τίποτα εκτός από το να πληρώνονται. Οπότε πράγματι εξοικονομούνται 600.000 ευρώ - αλλά προκύπτουν μερικά άλλα ενδιαφέροντα ερωτήματα...

 

ΣΧΟΛΙΑ

Δεν υπάρχουν καταχωρημένα σχόλια για το άρθρο.

Alex: Προτού "ανακαλυφθούν" οι διπλές πόρτες με τους χρονοδιακόπτες, τις κάμερες και τις άλλες τζιριτζάντζουλες οι «απαλλοτριώσεις» των τραπεζών ήταν καθημερινό φαινόμενο. Θυμάστε; Τότε ωρύονταν όλοι στις τηλεοράσεις και στα ραδιόφωνα «μα γιατί δεν προσλαμβάνουν σεκιουριτάδες ή αστυνομικούς». Μα διότι συνέφερε τις τράπεζες να τις ληστεύουν παρά να αναλάβουν το διαρκές κόστος της φύλαξής τους (οι πόρτες είναι εφάπαξ δαπάνη). Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με το Μετρό και τα ΜΜΜ εν γένει. ΔΕΝ συμφέρει το κυνήγι των τζαμπατζήδων. Κάποια στιγμή, βέβαια, θα ανακαλύψουν και οι δικοί μας τις μπάρες που εδώ και δεκαετίες έχουν βάλει στους σταθμούς του Μετρό του Παρισιού, ας πούμε. Θα είναι κι αυτή μια εφάπαξ δαπάνη και θα λύσει το πρόβλημα. Διότι υπάρχουν και ένα δυο ζητηματάκια που δεν πρόκειται να λυθούν όχι με 250 αλλά ούτε με 250.000 ελεγκτές. Ποιος ελεγκτής, ας πούμε, θα διενεργήσει έλεγχο εισιτηρίων τις ώρες αιχμής που γίνεται πατείς με πατώ σε στο Μετρό ή στα λεωφορεία; Ποιος θα τολμήσει να ελέγξει εισιτήρια πρωί πρωί στο διάδρομο του Μετρό, όταν ο κοσμάκης τρέχει σαν τρελός να πάει στη δουλειά του για να μην τον απολύσουν; Θα κάτσει ο εισιτηριούχος ή ο τζαμπατζής να του δείξει το εισιτήριο ή την ταυτότητά του; Να μην πω τι θα του δείξει του ελεγκτή... Τότε όμως κυκλοφορούν οι περισσότεροι τζαμπατζήδες. Οσοι κυκλοφορούν με τα ΜΜΜ γνωρίζουν καλά ότι οι έλεγχοι γίνονται στις 10 το πρωί και αφορούν τις κυρίες που βγαίνουν για τα ψώνια τους στην Ερμού (λέμε τώρα...). Επίσης, έχετε δει να κάνουν μπλόκο τροχονόμοι σε ώρα αιχμής που ο κόσμος πηγαίνει στη δουλειά του; Κυνηγούν τους αργόσχολους που γκαζώνουν μεσημεριάτικα ή το απογευματάκι. Βεβαίως ούτε τα μεσάνυχτα του Σαββάτου κάνουν ελέγχους για υπερβολική ταχύτητα (μάλλον για επικίνδυνη οδήγηση, μη βιαστείτε να μου γράψετε ότι δεν "πιάνει" τη νύχτα το μηχάνημα) στην Παραλιακή, ας πούμε. Ούτε αλκοτέστ κάνουν έξω από τα σκυλάδικα! Ποτέ! Θα έλυναν το δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας, ε; Εξακόσια ευρώ νομίζω πως είναι το πρόστιμο! Δεν το σκέφτηκε άραγε ο κ. Παπακωνσταντίνου; Το σκέεεφτηκε. Το σκέεεφτηκε. Ας καταργήσει το αυτόφωρο, που απαιτεί να πάει συνοδεία αστυνομικού ο παραβάτης μέσα. Θα αρκούσε να του κατάσχει το δίπλωμα (προσοχή! όχι τις πινακίδες διότι δεν έκανε το αυτοκίνητο την παράβαση, αλλά ο οδηγός του) κι ας του κόψει του μάγκα την κλήση των 600 ευρώ. Φαίνεται όμως πως υπάρχουν άλλοι λόγοι που εμποδίζουν την αύξηση των δημοσίων εσόδων από την αστείρευτη αυτή πηγή των μεθυσμένων σκυλάδων της Παραλιακής...
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΟΝΟΜΑ
E-MAIL (ΓΙΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ)
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Ακύρωση
Χάρης Σαββίδης: είναι πολύ λάθος να υποβοηθούμε το τζαμπα προκειμένου μετά να πάμε να το ελέγξουμε. Έχουμε ένα σύστημα πληρωμής και ελέγχου των εισιτηρίων σε όλα τα μέσα το οποίο σε ωθεί στην παρανομία. Με ενοχλεί που στο μετρό δεν υπάρχει μύλος όπως σε όλη την ευρώπη για να εισέλθεις. Με ενοχλεί που στα λεωφορεία ο οδηγός, προκειμένου να μην ενοχλείται δεν ανοίγει ποτέ την μπροστινή πόρτα και ως εκ τούτου δεν ελέγχει ποιός πληρώνει... Επίσης σε όλα τα μέρη του κόσμου (και στην Ελλάδα πριν είκοσι χρόνια) στην μπροστινή πόρτα εισέρχεσαι και στις πίσω αποβιβάζεσαι. Με ενοχλεί που στους αυτοκινητόδρομους δεν πληρώνει κανείς μια φορά στο τέλος... Και πάλι σε όλα τα πολιτισμένα κράτη, όταν εισέρχεσαι στον αυτοκινητόδρομο καταγράφεται η είσοδος και τέλος, εκεί που εξέρχεσαι πληρώνεις το αντίτιμο της χιλιομετρικής απόστασης που διένεισες... Γιατί λοιπόν και σε αυτά τα ζητήματα πάμε να εφεύρουμε ένα σύστημα πιό κακομοίρικο, ποιο μίζερο, ποιό ειδικό;
Ας εφαρμόσουμε λοιπόν και εδώ τα αυτονόητα και μετά βλέπουμε τις ανάγκες ελέγχου που θα έχουμε και πόσο θα μας κοστίσουν...
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΟΝΟΜΑ
E-MAIL (ΓΙΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ)
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Ακύρωση
Ισμήνη : Πολύ σωστά τα γράφετε κ. Σαββίδη ! Αναρρωτιέμαι γιατί δεν εφάρμοσαν και εδω τα συστήματα στο ΜΕΤΡΟ και στις συγκοινωνίες που ήδη εφαρμόζουν στην υπόλοιπη Ευρώπη !!!!
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΟΝΟΜΑ
E-MAIL (ΓΙΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ)
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Ακύρωση
Alex : Δεν τα εφαρμόζουν επειδή αδιαφορούν αγαπητή κυρία Ισμήνη - συγγνώμη κύριε Σαββίδη που απαντώ εγώ. Το κόστος ελέγχου είναι μηδαμινό αν - λέμε ΑΝ - δείξουν και στην Ελλάδα Δημόσιο και ιδιώτες ότι δεν ανέχονται πλέον να τους περνούν για idiots. Αν δείξουν ότι θέλουν να είναι δίκαιοι, έντιμοι και ανταποδοτικοί. Όμως κανείς δεν ενδιαφέρεται. Δεν υπάρχει σωτηρία γι' αυτόν τον τόπο κυρία Ισμήνη. Γι' αυτό και η μεγαλύτερη ανευθυνότητα στην Ελλάδα είναι η τεκνοποίηση! Είναι γελοίο να κρυβόμαστε πια. Είναι γελοίο να παριστάνουμε τον Ρομπέρτο Μπενίνι στο La Vita e Bella. Εγώ προσωπικά κουράστηκα.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΟΝΟΜΑ
E-MAIL (ΓΙΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ)
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ
Ακύρωση

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

ΟΝΟΜΑ:
E-MAIL (ΓΙΑ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΗ)
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Σφυγμός της Μέρας

Και στο ραδιόφωνο κάθε Σάββατο 10 με 12 στον

και στο

 

Blog Talk

 

 

Προκήρυξη για ... σκέψεις

 

Οι πρώτες σελίδες

Ο οικονομικός τύπος

Οι αθλητικές εφημερίδες

 Αξίζει να διαβάσετε

Συναρπαστική και διαφωτιστική για το πώς λειτουργούν οι αγορές αφήγηση του Ελληνοαμερικανού που επί χρόνια προειδοποιούσε για το μεγαλύτερο σκάνδαλο στην παγκόσμια οικονομική ιστορία, την "πυραμίδα Madoff", από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος  

 


Νέο τεύχος

Η Ευρώπη των 27

μια εκπομπή του Κώστα Αργυρού

ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ